fredag, december 05, 2008

Gimlet (En drink som är omöjlig att tröttna på)

Nu vill jag tipsa om en drink som varit min favorit sedan hur länge som helst. Jag är inte särskilt förtjust i stora blaskiga drinkar utan gillar mer drinkar som är lite mindre och mer "drag i". Det finns en rad olika sätt att servera en Gimlet på och varje gång man beställer en så får man den nästan alltid på olika sätt.

Så här vill i alla fall jag ha den!!

Gimlet cocktail's ingredienser
6 CL GIN
4 CL ROSE'S LIME
1 ST Limeskiva

Skaka ingredienserna med krossad is, och sila över ett kylt cocktailglas eller som jag föredrar ett seltersglas/whiskeyglas, eller något annat glas som liknar ett mindre dricksglas (se bilden till höger), det ser kanske lite mer exklusivt ut om man använder ett Cocktail eller Martiniglas, - dekorera med en limeskiva och myntakvist.

Det skall givetvis vara en god kvalitets Gin till en Gimlet. Därför vill jag passa på att tipsa om en riktigt bra flaska. (Se videoklippet nedan)

Bombay Saphire, bättre Gin är svårt att hitta!
(Ps: Snygg flaska som lämpar sig fint att ge bort som gåva.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar