torsdag, december 04, 2008

Renée Voltaire



Jag har precis gjort ytterligare en beställning från Renée Voltaire och insåg då till min förtvivlan att jag har glömt tipsa er livsnjutare om henne. Det är en kock som jag hyser stor respekt och beundran för.

Hon har en underbar mat-filosofi, nämligen
”Målet är en sundare och gladare själ. Vi äter för att leva.”

Hon hämtar sin inspiration från filosofier som exempelvis raw food, makrobiotisk matlagning, ayurvediska läran, och kinesiska läran om yin och yang . Alla har en gemensam nämnare och den är helt avgörande att maten ska ge hälsa inte ta den ifrån oss.

Renée har endast ekologiska produkter!


Det som brukar stå på min inhandlingslista är lantbuljongen, som kommer väl tillhands då man inte riktigt får till det (innehåller dessutom INTE palmolja)!



Gojibär är ytterligare något som jag alltid vill ha i skafferiet, det är sägs vara världens nyttigaste bär, innehåller massa antioxidanter. Jag brukar använda dem i fruktdrinkar.
En favorit är gojibär, äpple, hallon och naturligtvis is för att få den kall, till detta krävs det en råsaftcentrifug och en mixer.

Gå in på http://www.reneevoltaire.se/ för att läsa mer.

2 kommentarer:

  1. jag gillar det här "Vi äter för att leva". Jag brukar själv säga... vad är livet utan god mat... Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket ju då innebär att du mer lever för att äta och inte äter för att leva...

    Gojibär är fantastiska, jag brukar blöta upp dem en aning så att de sväller, och sen ha i sallader. Det piggar upp!

    SvaraRadera